Tuesday 1 January 2013

Sebab Perempuan Melayu Sahaja Kena Histeria



Selamat tahun baru 2013. Entry terbaru dan pertama di 2013. Kalo boleh semuanya nak baru..Hehehe...So untuk entry pertama di 2013 nak cerita pasal kes histeria... So saper sini pernah kena histeria???  Kalo kita tengok kes histeria ni selalu akan kena pada perempuan. Dan kena pulak kat perempuan Melayu. Jarang kita dengar lelaki kena histeria kan. So pernah terfikir tak kenapa histeria ni kena kat perempuan.

Kes histeria ni telah banyak berlaku di sebuah sekolah di Johor Bahru. Asrama sekolah ini terletak berhampiran dengan Hutan Bandar di Johor Bahru. Kalo yang pernah bersekolah kat JB mesti tahu sekolah ni. Yelah kalo asrama dekat dengan hutan paham2 jela kan. Boleh meremang dibuatnya kalo dengar citer2 histeria ni.

Kes histeria ini berlaku betul2 diruang pelajar perempuan membasuh kain. Berlaku diasrama puteri. Kebanyakan yang terkena rasukan adalah pelajar melayu dan tidak pernah ada kes berlaku pada pelajar kaum cina dan india. 

So semasa berlaku histeria ke atas seorang pelajar perempuan ni. , ada seorang ketua bomoh yang begitu berani hendak berjumpa dengan sekumpulan jin yang berlegar2 di asrama hinggakan mereka merasuk sebilangan pelajar di sekolah itu. Ketika sampai di sebuah bilik, ketua bomoh pun membaca sejenis mantera.

Selepas membaca mantera, ketua bomoh pun memanggil ketua jin itu. Lalu ketua jin itu pun datang dengan menunjukkan wajah rupanya yang begitu hodoh dan jijik. Hinggakan ketua bomoh yang begitu berpengalaman itu pun hampir2 pengsan dibuatnya! Sape tak pengasan kalo tengok macam gitu kan.

Hinggakan mayat reput pun lebih baik dari wajah si ketua jin itu!!! Tapi si ketua bomoh tetap kuatkan semangatnya yang jitu. Lalu si ketua bomoh pun bertanya dengan kuat dan nyaring, menampakkan semangatnya yang tidak kendur walaupun terlihat sesuatu yang begitu menakutkan itu.


“Mengapa kau rasuk pelajar sekolah di sini hah? Jawap!!!” Kenapa gadis melayu jadi sasaran kau wahai syaitan yang direjam???”


Dengan menarik nafas panjang, si ketua jin pun menjawab…


“”Siapa Bilang Gadis Melayu Tak Menawan Tak Menarik Hati, Tiada Memikat”"

“”Kalaulah Memang, Tak Mungkin Aku Tertarik,Kalaulah Sungguh, Tak Mungkin Aku MERASUK…“”

“”Aduhai… (korang nyanyilah sendiri lagu ni sampai habis..)


hehehehe…..jangan marah....peace no war...





Sumber dari SINI


4 comments :